Mag ik eigenlijk ook een verhaaltje schrijven, juf? Natuurlijk, zei ik blij tegen een jongetje van 9 dat de hele dag al met andere kindjes meeschreef. Hij vond het moeilijk om iets op papier te krijgen. Ook toen we samen hadden gebrainstormd met de klas en er woorden op het bord stonden. Maar nu leek hij uit zichzelf een oplossing te hebben bedacht.
Ik kreeg het er helemaal warm van. Uiteindelijk gaat het mij er namelijk vooral om dat iedereen zijn eigen stem vindt. Hoe, en op welke manier, dat maakt mij niet uit :). Aan het einde van de dag las hij trots zijn twee regels voor.
Je eigen stem ontdekken
Vanuit mijn levenservaring weet ik hoe belangrijk het is om een stem te hebben. Om te weten dat je een stem hebt. In mijn ogen kan je hier daarom niet vroeg genoeg mee beginnen: op de basisschool. En dan ook nog op een leuke manier, namelijk via poëzie en spoken word.
Ook op zoek naar een creatieve invaldocent poëzie?
Vanaf nu kun je mij inhuren via Talentiko als creatieve invaldocent poëzie (contact me gerust voor meer info). Ik neem een hele lesdag over. Met een focus op bepaalde soft skills en eventueel thema. Ik loop mee naar de gym, ga mee buiten spelen, samen eten en schrijven en voordragen. Aan het einde hebben de kinderen concrete dingen die ze mee naar huis kunnen nemen of ophangen. Je kunt mij voor een dag inhuren, maar ook een voor een reeks.
Uiteindelijk is het totaal wat anders dan lesgeven aan mbo en hbo, maar wel errug leuk. Dat vonden de leerlingen gelukkig ook, aan de tips en tops te zien!
Geef een reactie