Blog       Nieuwsbrief      Contact   

OVER KELLY

Mijn naam is Kelly Verdonk,
moeder, communicatie-expert,
schrijver en stadsdichter van
Den Bosch (2024-2026).

Ik help innovatieve leiders om hun doelgroep moeiteloos mee te krijgen met een compleet nieuwe kijk op communicatie: door de ogen van een kind. Als schrijver, met de bedrijfsformule en de schoolformule. Zodat jij een positieve, blijvende impact kunnen maken op je merk én ook op de maatschappij.

HET BEGON BIJ EEN KLEINE-MEISJES-DROOM

Op mijn zesde wist ik het al: later zou ik reclames ontwerpen. Daarom begon ik als copywriter bij een reclamebureau, maar al snel was ik gedesillusioneerd. Dit ging niet om blijvende impact, maar snelle winst. 

Die duurzame impact maakte ik wel in de commerciële (storytelling)wereld. Mijn werk werd bekroond met een finaleplek voor de ‘Communicatietalent van het Jaar Award’, waarin ik bedrijven zoals Heineken, KLM en Vodafone hielp groeien. Maar het bleef knagen. Het moest toch mogelijk zijn om met communicatie een blijvende impact te maken op merk EN wereld?

DE KEUZE DIE ALLES VERANDERDE

Ik zei mijn baan op, begon als spoken word dichter en ging part-time het onderwijs in. Fantastisch vond ik het, mbo en basisschool motiveren om “saaie” stof (Nederlands) tot zich te nemen, maar ook: hen via taal helpen groeien in belangrijke vaardigheden, zoals zelfvertrouwen.

Communicatie inzetten om een doelgroep te overtuigen, zelfs als ze daar niet op zaten te wachten, en hen tegelijkertijd helpen als persoon. Op een basisschool vroeg ik me ineens af, wat een gamechanger bleek te zijn: hoe kan ik precies dít effect bereiken, maar dan nog meer, en nog groter? 

IK ONTDEKTE EEN WIN-WIN VOOR BEDRIJVEN ÉN DE MAATSCHAPPIJ

Wat als bedrijven een onvergetelijke boodschap impact kunnen maken op hun doelgroep – door de ogen van een kind –, en ze andersom kunnen bijdragen aan een blijvende impact op de burgerschapsvaardigheden bij kinderen?

DIT IS WAAROM
HET ZO GOED WERKT

Kinderen brengen een nieuw perspectief. Ze zijn wijs, hilarisch, kijken anders, denken in oplossingen waar wij in problemen denken, hopen, en maken wat moeilijk is eenvoudig. Dat wil je volwassenen toch meegeven?

Maatschappelijke voldoening. Niet alleen communicatiedoelen bereiken, maar ook een blijvende impact achterlaten die de maatschappij vooruit helpt.

Authentieke communicatie. Geen marketingtrucjes of sales. Als je kinderen jouw boodschap laat brengen, is dit communicatie in de puurste vorm.

Vernieuwende communicatie. Een boodschap door de ogen van een kind is originele communicatie die als geen ander inspireert, prikkelt en activeert. 

HET VOELDE ZO KLOPPEND..

Als kind had ik namelijk niets te zeggen. Ik wou dat iemand me geleerd had, dat dat wel mocht. Dat wat ik voelde, goed was. Hoe ik vol zelfvertrouwen mijn mening kon geven, hoe ik überhaupt ontdekte wat mijn mening was en dat onder woorden kon brengen om actief mee te doen in de samenleving. Die skills leerde ik zelf, dankzij spoken word. Het middel dat later opnieuw haar impact bewees in het onderwijs. Hoe fantastisch is het dat ik dit, via bedrijven, als schrijver en op scholen, nu wel aan andere kinderen mag geven?

Gun jij jezelf dezelfde VOLDOENING die ik dagelijks ervaar op werk?

Geef samen met mij je boodschap het onvergetelijke effect dat het nodig heeft, voor een blijvende impact op je merk én de maatschappij.

ERVARING VÓÓR EIGEN BEDRIJF

  • Universiteit Nederlandse Taal & Cultuur
  • 10 jaar in de commerciële wereld: van copywriter bij een reclamebureau tot content marketing en communicatiespecialist bij (storytelling) start-ups.
  • Finalist Communicatietalent van het Jaar Award
  • Spoken word kunstenaar voor bedrijven als BKB Campagnebureau, de SNS-bank, Gemeente ‘s-Hertogenbosch en de Nationale Onderwijsweek.
  • Stadsdichter van Den Bosch (’24-’26)
  • Acht jaar docent, van mbo Nederlands tot hbo Digital Marketing en invaldagen/workshops van gr 1 t/m 8.
  • Directrice Stichting De Speak Up Club.