Blog       Nieuwsbrief      Contact   

Hi, Ik ben KELLY

Dichter, woordkunstenaar en spoken word performer. Van 2024 tot 2026 ben ik stadsdichter van Den Bosch. Ik verwerk al mijn voordrachten en literaire projecten uit deze periode in mijn eerste dichtbundel die aan het einde van mijn stadsdichterschap (eind 2026) uitkomt.

Bedrijven en organisaties rondom kinderen/jongeren/onderwijs/gelijke kansen, óf bedrijven die hun thema vanuit het perspectief van een kind willen laten zien, kunnen me inhuren voor een voordracht of live wrap-up op (interne en externe) evenementen en conferenties, om met hun boodschap een blijvende impact te maken op hun doelgroep.

Mijn opkomst als dichter ging door mijn jeugd niet vanzelf, maar het terugvinden van mijn stem maakte me tot de woordkunstenaar die ik vandaag de dag ben. En zorgde ervoor dat ik me, ook naast mijn kunstenaarschap, maximaal inzet om kinderen een stem te geven, zowel als woordkunstenaar, als via mijn schoolformule© en bedrijfsformule©.

 

Met een ontroerende, poëtische en toch directe manier van woordkunst, een verbindende en originele wijze van kijken naar een onderwerp, waarbij ik thema’s het liefst belicht vanuit het perspectief van een kind voor volwassenen, ben ik regelmatig onderdeel van maatschappelijke en jongeren-/onderwijs-/ gelijke kansenprogramma’s, evenementen en congressen. Dit doe ik solo, samen met een cellist, of ook vaker mét kinderen/jongeren.

Tussen alle optredens door staat 2025 in het teken van het schrijven van boeken voor kinderen en andere mensen.

“The stories we love best live in us forever.” – J.K. Rowling

WAT MIJN
KLANTEN zeggen

GEHOORD IN HET PUBLIEK

IN DE PERS

efefef

“Ik zocht een win-win formule. Kinderen zijn puur, oprecht, laagdrempelig, wijs, maximaal verbindend, origineel, denken vanuit kansen en zijn vaak verrassend hilarisch. Geweldig dus als zij bedrijven kunnen helpen een onvergetelijke impact te maken op hun doelgroep, en deze bedrijven andersom op de ontwikkeling van belangrijke burgerschapsvaardigheden bij kinderen.

Kelly Verdonk
Communicatie-expert, schrijver en stadsdichter Den Bosch.

what to expect

⮕ 100% aansluiting op je bedrijfsdna
Ik leer je kennen en denk een communicatie-concept uit dat perfect is toegesneden op de kern van jullie bedrijf, look-en-feel, doelen en doelgroep. Sluit dit 100% aan? Dan gaan we verder.

⮕ Volledige controle in jouw klantenportaal
Zie in een oogopslag de voortgang van jouw project, vind alle benodigde informatie op één plek, keur het goed, upload/download en geef feedback.

⮕ Laagdrempelig met complete ontzorging
Administratie, samenwerking met scholen, samenwerken met een drukker, begeleiding of anders: dat doe ik. Mijn streven is maximale impact met minimale effort voor jullie.

⮕ Ervaar jouw impact in realtime
In jouw klantenportaal vind je het aantal kinderen dat een stem krijgt dankzij jou, foto’s (als mogelijk) en mijn verslag met de magie die ik zag gebeuren. Zelf meemaken? Superleuk natuurlijk!

⮕ Gratis bonustemplates en info over abonnementen om een one-off te voorkomen
Na afloop van het project krijg je gratis bonus templates om je content succesvol te maken voor nog meer vormen en -kanalen, voor een maximaal duurzame impact met jouw communicatie.

*Beperkt beschikbaar. Alleen voor innovatieve leiders 
die impact willen maken op merk én maatschappij.

FAQ

Mijn formule is interessant voor leiderschapscommunicatie, content marketing, interne/externe communicatie, beleids- of congres-/eventcommunicatie. De onderwerpen hangen volledig af van het concept. Het kan variëren van thema’s als gastvrijheid tot communicatie over een product, interne inspiratiedag, eventdag of beleid. Het is aan ons om samen een onvergetelijk concept te ontwerpen.

Als het jullie doel is om werknemers of klanten maximaal bij een thema te betrekken, zelfs als er weerstand is, op een authentieke, originele manier, en je een urgentie voelt om de wereld vooruit te helpen in de situatie vandaag de dag, dan ben je geschikt. 

Door de ogen kijken van een kind is een originele manier om je boodschap over te brengen, daarvoor hoef je zeker niet in een branche te werken met kinderen. Juist in andere branches zal het extra verrassend werken. Mits het kind-verantwoord is.

De communicatie die ik met jullie bedenk/maak, is op veel verschillende manieren inzetbaar. Daardoor kun je, als je wilt, voor een hele lange periode content plaatsen in verschillende vormen of kanalen. In de bonus templates vind je hiervoor tips en tricks.

Daarnaast is er na afloop de mogelijkheid om een content reeks af te sluiten met mij, zodat we langdurig(er) samenwerken voor nog meer impact op merk en maatschappij.

Daar kan ik simpel in zijn: ja. Ik doe alles, van contact opnemen met mijn netwerk aan scholen, tot alle administratieve rompslomp. Daarnaast kun je, via je eigen klantenportaal, alle stappen volgen, aanvinken en documenten uploaden/ downloaden.

Het project wordt white label opgeleverd aan jouw bedrijf. Daarom kun je in het klantenportaal jullie huisstijl, kleurencodes, font en andere informatie uploaden. Ook de overige communicatie stem ik volledig op jullie bedrijfs-dna af, zodat je authentiek je merk versterkt. Overigens dragen kinderen ook bij aan de “pure” vorm van jouw boodschap. En weet: pas als het concept 100% aansluit, zetten we de volgende stap!

Dit verschilt heel erg per project en per school. Bij sommige projecten is het niet nodig dat kinderen in beeld komen. Bij andere projecten wel. Bij een talkshow is het bijvoorbeeld een vereiste, bij een dichtbundel is het vaak niet nodig. Ook verschilt het per school. In ieder geval zorg ik ervoor dat er kinderen zijn die toestemming hebben van ouders en school om op beeld te komen, als dit voor het project een vereiste is.

De kinderen worden niet betaald. Dankzij de samenwerking met jouw bedrijf kunnen wij scholen en kinderen namelijk gratis onderwijzen in het omarmen van hun stem. Scholen en ouders zijn hier erg blij mee, omdat ze zo dankzij jouw bedrijf een onvergetelijke ervaring kunnen achterlaten bij kinderen. Zodat ze voor altijd onthouden dat ze een stem hebben, en dat ze deze actief mógen inzetten als (toekomstige) burger in de samenleving. In onze ogen is dat onbetaalbaar.

De grap is dat volwassenen vaak roepen dat ze geen tijd/ruimte hebben. Ondanks dat ze dat van te voren wél zeiden. Maar als het op kinderen aankomt, maken mensen tijd. Sterker nog: dan hoor je “ahhhh” en heel hard geklap. Kinderen raken, omdat ze nog zo puur zijn, en zo wijs, origineel, nieuwsgierig, eenvoudig. En dat is precies wat wij als volwassenen meer zouden mogen omarmen. Door content te maken door de ogen van een kind, kunnen wij daar, samen, een positieve bijdrage aan leveren.