te stellen. Dat was de vraag van de L.W. Beekman school. Kinderen uit groep 4, 5 en 6 verzamelden zich in een grote ruimte om te luisteren naar de winnende kinderen van hun klassen. Een van hen mocht door naar de provinciale voorleeswedstrijd en daarna naar de Nationale Voorleeswedstrijd. Kelly zat, samen met docenten, in het juryberaad. Na afloop van de bekendmaking trad ze op voor de kinderen en daarna was er ruimte om vragen te stellen over optredens/je stemgebruik/soort teksten. De een na de andere vraag kwam tevoorschijn, zoals: welke emotie vind je het leukst om in voor te dragen? En hoe werkt dat met je stem? Hoe kun je een tekst onthouden?
PROGRAMMA — Kelly Verdonk SCHOOL — L.W. Beekmanschool, Den Bosch VOOR WIE — Groep 4 t/m 6 SOORT LES — Jury, optreden en Q&A
IMPACT MAKEN MET SPOKEN WORD
SOFT SKILLS
een mening vormen over een thema
Participatie in de samenleving (DIALOOG)
Luisteren EN REAGEREN
stem(PRESENTATIE) leren kennen
"Ze stelden echt goede vragen he, ik zag dat jij er zelfs even stil van werd."
Ouder uit de ouderraad
Na afloop van DE BIJEENKOMST
HIERIN GELOVEN WIJ
Kan gedragsverandering ook leuk zijn? Ja. Met spoken word. Op een speelse manier raken we in het hart, focussen we op wat we willen bereiken en maken we belangrijke onderwerpen bespreekbaar. Van rake spoken word voordrachten van Kelly Verdonk tot speelse
taalprogramma’s voor kinderen met bijvoorbeeld een limousine, een dierenasiel en een kinderstadsdichter. Wij maken het zo leuk, dat iedereen die betrokken is er als vanzelf wel over gaat praten, delen en herhalen. En dan komt die verandering vanzelf. Geloof ons.